Previous conferences
Prove & Move
Dit is dé plek om te leren over serious games en applicaties met bewezen werking. Hoe hebben je collegas de documentatie in orde gekregen? Een proces dat afgerond moet worden om een gevalideerd spel te ontwikkelen en om een kans te krijgen voor valorisatie. Om uiteindelijk de beoogde winst te behalen. Voordelen voor het bedrijf en voor de gebruikers van het ontwerp waar je in gelooft en waarvoor je naar succes streeft en om vecht.
Vooruitgang met het bewezen product is de volgende stap. Heb je het juiste business model? Is je doelgroep geïdentificeerd en klaar om je als partner in innovatie en transformatie van zorg of leefomgeving aan te nemen? Om je ideeën te verifiëren en te koppelen bieden wij het juiste publiek aan; stakeholders in de zorg, wetgevers, overheidsinstanties, investeerders en natuurlijk potentiële klanten.
Playful Intelligence
Na validatie, het thema van vorig jaar, was de cirkel eigenlijk rond. De thema’s rond serious games, nuttige spellen, gingen de afgelopen acht jaren van ontwerp tot validatie. De laatste was het thema voor 2018. En tussendoor nog thema’s zoals transformatie, de paradigma shift in de zorg, te bereiken met nuttige spellen. Daarmee waren de belangrijkste thema’s behandeld rond het ontwerp, de wetenschappelijke onderbouwing en de implementatie van nuttige spellen.
In een wereld waarin “human intelligence” en “artificial intelligence” elkaar beginnen te beconcurreren ontstaan nieuwe krachten die wij “playful intelligence” of spelmatige intelligentie hebben genoemd.
Spelmatige intelligentie is geen radicale nieuwe vorm van intelligentie. Het is het speelveld tussen intra-persoonlijke en inter-persoonlijke intelligentie. Wat mensen beweegt op het gebied van innerlijke emoties en onderlinge emoties. Het zijn elementen die betrekken hebben op verbeeldingskracht, sociaal gedrag, humor, spontaniteit en verwondering. En dat zijn nou juist elementen die de impact van serious games groot maken.
Spreken nuttige spelen tot de verbeelding, dan zal de acceptatie eenvoudiger zijn. Bevorderen deze het sociaal gedrag, dan zal de interactie tussen mensen toenemen. Met humor krijgt iedereen een glimlach op zijn gezicht, van belang voor het welzijn. Is er spontaniteit in het spel ontwerp, dan lokt dat sneller reacties uit. En verwondert de speler zich, dan bereik je het innerlijk van de mens.
Spelmatige intelligentie is dus eigenlijk de toetssteen waaraan alle goede spellen moeten voldoen. Alle voornoemde elementen dienen in meerdere of mindere mate aanwezig te zijn om met het ontworpen spel het beoogde doel te bereiken. En dat is in het algemeen het bereiken van een gedragsverandering binnen de mens, zoals voor preventie doeleinden. Maar ook tussen mensen, zoals om een betere omgang met elkaar. En dat alles op een zo laagdrempelig mogelijk manier. Zodat nuttige spellen voor iedereen bereikbaar zijn.
Voor “spelmatige intelligentie” ontvingen wij meer dan 40 abstracts, uit meer dan 15 landen met meer dan 25 speelbare demo’s. Het 9de Games for Health Europe congres wordt de “kers op de pudding”. Op welke manier je ook betrokken bent bij nuttige spellen, je mag dit zeker niet missen. Je neemt mee naar huis hoe je zelf spelmatige intelligentie in je leven kan integreren en daarmee een prettiger en gelukkiger leven kan leiden.
Covid-19
unfortunately, due to the pandemic caused by Covid-19 there would be no conference for the following years.
10th edition
Finally, after 4 years of idle waiting, Games for Health Europe is hosting the 10th annual edition of the Games for Health Europe conference.